Salgs- og leveringsbetingelser
Salgs- og
leveringsbetingelser
Senest
opdateret 23-05-2025
Data:
Glasshop A/S
CVR: 50588416
Vibeholmsvej 29
2605 Brøndby
info@glasshop.dk
Tlf. 56504646
Nedenstående
salgs- og leveringsbetingelser er gældende for ethvert salg fra Glas Shop A/S webshop
(internetbutik), medmindre andet særskilt aftales mellem Glas Shop A/S og
kunden. For forbrugerkøb gælder som udgangspunkt købelovens regler herfor og
for køb mellem erhvervsdrivende købelovens almindelige regler.
www.glasshop.dk er
en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker, har du altid
adgang til e-handelsfondens forbruger hotline.
Bestilling
Bestilling af
varer afgives bindende på Glas Shop A/S webshop www.glasshop.dk ved besøg i
internetbutikken. For standardvarer gælder dog 14 dages fortrydelsesret fra
kunden modtager varen, medens bestilling af varer, der særfremstilles på
grundlag af kundens bestilling ikke kan fortrydes.
Ved
standardvarer forstås f.eks. tilbehør som f.eks. beslag, hvor kunden ikke selv
opgiver mål.
Ved
særfremstillede varer menes varer, hvor kunden selv har opgivet mål og type.
I visse tilfælde følger med leverancen produktbeskrivelser og brugervejledninger til kundens brug. Såfremt kunden ønsker yderligere rådgivning fra Glas Shop A/S kan dette ske ved henvendelse på Tlf. 56504646 eller på e-mail info@glasshop.dk
Straks efter bestillingen modtager kunden en kvittering på, at vi har modtaget bestillingen. Kunden kan, indtil varen er leveret, få tilsendt en kopi af ordrebekræftelsen ved henvendelse på e-mail info@glasshop.dk
1.
Fortrydelsesret
Du har som
forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen
udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste
vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige
varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden
14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives pr. telefon 56504646 eller pr. mail på info@glasshop.dk
eller ved at benytte standardfortrydelsesformularensom
du finder nederst i disse betingelser. I din meddelelse skal du gøre os
tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke
fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig
meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende
din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har
meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte
udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen
fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer
kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for
U-skinner og plasticlister.
Udgifterne
for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 200 DKK.
Varer
undtaget fortrydelsesretten
Følgende
varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. Levering
af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået
et tydeligt personligt præg,
Varens
stand, når du sender den retur
Du hæfter kun
for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end
hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den
fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du
prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug
Hvis varen er
prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt,
hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af
købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling
af købsbeløbet
Hvis du
fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I
tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne
købsbeløbet.
Hvis du
benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig,
herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit
eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for
standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle
omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om
din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan
tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige
transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan
tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre
du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du
fortryder købet, skal varen sendes til:
Glas Shop A/S
Vibeholmsvej 29
2605 Brøndby
Du kan også
fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på
ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Vi modtager
hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
2.
Ordrebekræftelse og levering
Varen leveres
til adressen, idet etagebeboelse dog er undtaget. Ved etagebeboelse leveres
varen ved opgangen, og kunden skal selv sørge for, at varen bliver båret op,
medmindre andet er aftalt med Glas Shop A/S. Kræves en mand ud over chaufføren
til at bære varen op, skal dette aftales særskilt og vil ske mod tillægsgebyr.
Levering
foregår mellem kl. 7.30 - 16.00. Ønsker kunden et nærmere anslået tidspunkt for
levering, kan kunden kontakte Glas Shop A/S på leveringsdagen og få oplyst et
cirka tidspunkt.
Er der tale
om levering i områder, der er svært tilgængelige - f.eks. sommerhusområder -
skal kunde selv sørge for transport fra tættest mulig parkeringsplads, hvortil
lastbiler kan køre.
Er der ingen
hjemme ved leveringen, og afsætning på adressen ikke er aftalt, tages varen med
retur. Glas Shop A/S er berettiget til at modtage det erlagte beløb fra kunden.
Ved omlevering sker dette for kundens regning ved forudbetaling.
Kunden kan
dagen før aftalt leveringstid – senest kl. 12.00 - udskyde dette ved
fremsendelse af e-mail til info@glasshop.dk Der vil herefter tilgå kunden
oplysning om nyt leveringstidspunkt. Glas Shop A/S er ansvarlig for skader på
varen under forsendelsen.
Glas Shop A/S leveringstid er normalt max. 5 hverdage for standardvarer og normalt max. 10-15
hverdage på særfremstillede varer. I ferier og helligdagsperioder vil
leveringstiden kunne være af længere varighed.
Ved levering
på Bornholm og andre ikke bro faste øer, samt i udlandet opkræves særskilt
transporttillæg.
Fragt af glas
koster 350,- dkk. Afhentning af glas på vores afhentningssteder er gratis.
2.1
Opbevaring på afhentningssted
Er varen
bestilt til afhentning på et af Glasshop.dk afhentningssteder kan varen
afhentes fra den dag, der er blevet bekræftet pr. e-mail. Vi opbevarer dine
varer i 6 måneder fra den dag, varen er bekræftet klar til afhentning.
Efter 6
måneder kan vi opkræve et dagligt beløb for yderligere opbevaring.
3.
Modtagelse af varer
3.1. Vi
opfordrer til, at kunden straks ved modtagelsen kontrollerer varen for synlige
fejl/mangler f.eks. brudskader eller ridser, samt at varen stemmer overens med
ordrebekræftelsen.
3.2. For at
udbedre manglen hurtigst muligt kan kunden reklamere, eventuelt med
fotodokumentation, ved henvendelse pr. e-mail: info@glasshop.dk med angivelse
af ordrenummeret, der fremgår af ordrebekræftelsen
3.3. For alle
mål gælder for leverancer fra Glas Shop A/S en tolerance på +/- 1-2 mm.
3.4.
Manglende iagttagelse af pkt. 3.1. betyder ikke at du som forbruger mister din
reklamationsret, men det kan medføre at din reklamation afvises, da det kan
være svært at bevise transportskader, hvis man venter med at reklamere – Du bør
derfor altid tjekke varen ved modtagelse, (om nødvendigt udfylde fragtbrevet
med forbehold) og reklamere hurtigst muligt for at være på den sikre side.
4. Garanti
For termo- og
energiruder ydes 5 års garanti ifølge Glasindustriens Garantisikring. Læs om
den her: http://www.glasindustrien.org/glasindustriens-garantisikring/
5.
Reklamation
Kunden har 2
års reklamationsret på leverede varer i overensstemmelse med købelovens
bestemmelser.
Hvis din
reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret,
ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete
situation.
Du skal
reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du
reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen
altid være rettidig.
Er
reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en
kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine
fragtomkostninger.
Varen sendes
til:
Glasshop A/S
Vibeholmsvej 29
2605 Brøndby
Ved
reklamation kan kunden rette henvendelse pr. e-mail eventuelt med
fotodokumentation til info@glasshop.dk. Kunden vil herefter modtage en e-mail
om, hvorvidt reklamationen kan godkendes, hvornår varen vil blive afhentet, og
en ny vare leveret. Såfremt en ny vare ikke kan leveres evt. på grund af udgået
model, farve m.m., vil kunden modtage besked om muligheden for reparation,
afslag i prisen eller det fulde beløb refunderet. Det er vigtigt, at kunden
samtidig med returnering af en vare, medsender ordrebekræftelsen til Glas Shop A/S Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en
kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Viser det sig
efterfølgende, at der ikke er fejl/mangler ved varen, er kunden forpligtet til
at afholde fragtomkostningerne, hvorfor Glas Shop A/S er berettiget til at
fremsende særskilt faktura herfor.
6. Priser
Alle priser
oplyst i Glas Shop A/S internetbutik er inklusive 25% moms, men ekskl.
porto/fragt. Der tages forbehold for valutaændringer, force majeure, forhøjelse
af afgifter og lignende i B2B-forhold.
Alle priser
er dagspriser og opdateres løbende.
Glas Shop A/S
har ret til når som helst, fremadrettet, at ændre oplyste priser, standarder
etc.
7.
Betaling
Ved
betalingen følges instruktionen i internetbutikken.
Betaling kan
ske med Dankort, eDankort (netbank), VISA/Dankort, VISA, VISA Electron,
Mastercard, Maestro, JCB, overførsel til konto i Danske Bank, reg.nr. 0624,
konto nr. 10738539 til Glas Shop A/S, Vibeholmsvej 29, 2605 Brøndby. Ved
kontooverførsel er kunden ikke dækket af indsigelsesordningen.
Beløbet hæves
først på dit kort, når varen afsendes.
Kunden bedes
oplyse ordrenummer ved betaling via kontooverførsel.
Reservation
af beløb
Betaler du
med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene
reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker
beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse
mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
8.
Persondata
Vi har brug
for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn,
adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Derudover
indsamler og lagrer vi anonymiseret information om brugeradfærd til brug i
vores markedsføring.
Vi
registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne
levere varen til dig.
Vi
videregiver leveringsinformation til vores leverandører:
Scanglas A/S
Personoplysningerne
registreres hos Glasshop A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne
slettes.
Vi
samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og
behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne
og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi
samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine
oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den
dataansvarlige på www.glasshop.dk er indehaver Brian Hansen.
Du har ret
til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på marketing@glasshop.dk
9. Cookies
Cookies
anvendes for at opretholde de varer, kunden har lagt i kurven. Når du besøger
dette website indsamles en række oplysninger om dig, din computer og din adfærd
på websitet. I vores cookiepolitik kan du læse detaljeret om de informationer
vi indsamler, hvordan vi behandler oplysningerne, hvad vi bruger dem til, hvem
der har adgang til oplysningerne, og hvem du kan kontakte om de indsamlede
oplysninger.
Ved at besøge
og anvende dette website giver du samtidig dit samtykke til vores cookiepolitik
og indsamlingen af oplysningerne om dig.
10.
Lovvalg
For enhver
bestilling i Glas Shop A/S internetbutik gælder den til enhver tid gældende
danske lovgivning, ligesom eventuelle tvister afgøres ved de danske domstole.
11.
Firmaoplysninger
Glas Shop A/S
Vibeholmsvej 29
DK-2605 Brøndby
CVR-nr. 50588416
Etableringsår: 01.08.2010
Tlf.: +45
56504646
E-mail: info@glasshop.dk
12.
Klageadgang
Hvis du vil
klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Glasshop på tlf. 56504646
eller på mail info@glasshop.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning,
kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne
herfor er opfyldt.
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have
kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal
prisen dog have været mindst 790 kr. Det koster et gebyr at få klagen
behandlet.
Har du bopæl
i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online
klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelser
er senest opdateret den 23/5 2025